Friday, January 23, 2015

"Letnja liga 2" 1972.

Druga trka "letnje lige 72." održana je nedelju dana nakon prve. Ni ova trka nije prošla bez "muljanja" u nacionalnoj klasi. Pojedinim vozačima kao da nije bilo dovoljno što su videli na prethodnoj trci (4 diskvalifikacije zbog nepravilnosti u motorima) pa su nastavili da teraju po starom.
Nebojša Stojanović, jedini vozač spačeka u klasi fića, uložio je prigovor na prvih šest takmičara a posle pet dana rada na proveri motora u fabrici "21 maj", tehnička komisija je konstatovala da motori Novaka i Berića nisu regularni zbog lanca i lančanika od fiata 850.  
Slično Šiklošiju ni šestoplasirani Janković "nije dozvolio" otvaranje svog motora zbog "neodložnih obaveza" pa je tako i on diskvalifikovan.
Jedno iznenadjenje ove klase je bio Mladen Gluhak koji je volan bmw-a zamenio fićinim i pobedio sa 4 sekunde prednosti ispred drugoplasiranog. Naime on je vozio fiću svog kolege Poljanića, pobednika pretodne trke koji je diskvalifikovan a obzirom da diskvalifikaciju dobija vozač a ne auto onda su rešili da je bolje da neko vozi auto nego da stoji u garaži. 
Naravno ovog puta je auto bio u skladu sa homologacijom pa je i zvanični pobednik klase do 785cc bio Gluhak ispred Zdravkovića, Frankovića i Stojanovića.

Nebojša Stojanović u akciji
 Klase do 850 i 1000ccm vožene su zajedno a tragičar klase do 850ccm bio je Mladen Janušić koji je vodio celu trku da bi negde na polovini trke video svog glavnog konkurenta Štimca parkiranog pored staze pa rešio da oduzme gas, sačuva svog abarta i mirno privede trku kraju. 
Medjutim pocenivši ostale takmičare iz klase previše se opustio i dozvolio Mujiću da mu pridje "na branik" i u poslednjem krugu pred ciljem obidje. Naime Janušić je bio toliko uveren da iza sebe nema nikog da je Mujića sam propustio misleći da je to neko od takmičara iz klase 1000.
tako da je poredak klase do 850ccm bio Mujić, Janušić, Kadi, Vučković, Pavlović...

Vladimir Kadi - štajer puh 650 tr
 U klasi do 1000ccm na startu nije bilo Šverka tako da se glavna borba vodila izmedju Holjevca i Jankovića koji je konačno uspeo da završi trku i to sa pobedom. Motor na abartu Veca Holjevca nije izdržao pa je drugo mesto pirpalo Miodragu Peroviću takodje u abartu ispred Tasića u nsu tts.

abarth 1000 Miodraga Perovića
 Petorica najboljih na startu klase do 1300ccm bili su Vizner, Alihodžić, Mrvošević, Kulundžić i Višnjić a tim redosledom je i krenula trka. Alihodžić je u desetom krugu obišao Viznera ali je menjač na alfi otkazao. Mrvoševićev nsu je ostao nasukan na ivičnjaku posle jednog klizanja kod mosta a konačni poredak na kraju trke bio je Vizner(fiat 128), Kulundžić(nsu tt), Rojtinić(nsu tt), Višnjić(alfa gtaj), Ćetković(r8 gordini), Vidmajer(nsu tt) i dr.

Damir Vizner i Sead Alihodžić
 Lang je opet trijumfovao u klasi do 1600ccm bez prave konkurencije dok najača klasa preko 1600ccm nije vožena zbog nedovoljnog broja takmičara.



Robert Lang