Thursday, October 16, 2014

Grobnik 1979.

Osma trka šampionata Jugoslavije na kružnim stazama održana je na stazi Grobnik kod Rijeke u organizaciji "INA-e" iz Rijeke. Ujedno to je bila  i prva automobilistička trka na ovoj stazi obzirom da je ista sagradjena godinu dana ranije.
Pred oko 20.000 gledalaca nastupilo je 124 vozača u šest klasa.
Tihomir Aćimić je po šesti put ove sezone pobedio u najslabijoj klasi fića juniora vozeći najvećom prosečnom brzinom od 102km/h. Drugi je bio Marković iz "zvezde" ispred Miloševića, Jovanovića i Grujičića.

Tihomirov brat Predrag bio je najbolji je u klasi fića seniora i osvojio drugu pobedu za za AMTD "Beograd". Iza njega su ostali Hlača, Žurka i Milenković.
Aćimić i Milenković(3)
U klasi do 1150ccm grupa 1 Milovan Aćimić celu trku je vodio žestoku borbu sa Josipom Lončarom obarajući iz kruga u krug rekord staze da bi dva kruga pre kraja Aćimić ostao bez pneumatika pa je pobedu i najbrži krug trke u ovoj klasi odneo Lončar vozeci najvećom prosečnom brzinom od 118km/h. Drugi je bio Mišković ispred Zormana, Djelmaša i Filipovića.

Najbolje vreme na startu klase do 1150ccm grupe 2 imao je Jovica Milovanović u fiatu 128, on je i poveo trku ispred Atanackovica i Milaveca. Atanacković u 8. krugu prelazi u vodjstvo koje drži do kraja, Milovanović je u 10. krugu morao da odustane pa je drugi završio Milavec ispred Rajka Vlaha, obojica u fiatima 128. Dalje su sledili Zorman, Mihaljević, Šegon, Dragoj, Rudelić i Tomanović.

Milovanović, Atanacković i Milavec
U najačoj klasi automobila do 2000ccm grupa 1 na treningu se pojavilo samo šest vozača a na trci njih četiri što nije ni čudilo obzirom da je cele sezone bio mali broj takmičara u ovoj klasi pa mnoge trke nisu ni bodovane.
Pobedio je Antun Vidmajer u escortu rs 2000 koji je posle odustajanja Gluhaka, Dačevića i Markovića ostao sam na stazi.

Poslednja trka dana bila je rezervisana za bolide formule fau. tu je ubedljivo trijumfovao Zlatan Mičić u bolidu "marč 79 v" , drugi je bio Holjevac koji se žestoko borio sa Komnenovićem koji se morao zadovoljiti 3. mestom, zatim su sledlili Slavković, Fejzić, Lončar i Dobrohotov.
Najbrži krug i rekord staze pripao je pobedniku trke Mičiću koji je vozio prosečnom brzinom od 155km/h.