Wednesday, May 28, 2014

Zagreb 71.

Šesta trka prvenstva Jugoslavije a druga na zagrebačkim ulicama održana je jula 1971. godine.
Prilično prljava i klizava staza nije ulivala poverenje vozačima i organizatoru pa se do samog početka radilo na "popravci" i čišćenju staze a policija i redari nisu mogli da udalje publiku na bezbedno odstojanje.
Najbolji na treningu u nacionalnoj klasi bio je Mladen Novak koji je i poveo trku u stopu praćen od strane Živanovića koji je i prvi prošao kroz cilj. Novak je morao da odustane zbog udesa sa Poljanićem u zadnjem krugu. 
Favorit Holjevac je loše krenuo i padao sve niže tokom trke da bi na kraju odustao, drugi je bio Berić ispred Vukotića i Hercega.

U klasi do 850ccm bilo je najviše sudara i izletanja sa staze. Nekoliko vozila završilo je u publici ali na svu sreću bez teže povredjenih gledalaca. Sve vreme trku je vodio Štimac dok su se Kadi i Janković borili za drugu poziciju a zatim zbog sudaranja morali da odustanu.
Bilo je takodje i dosta odustajanja zbog kvarova motora. Iza pobednika Štimca trku su završili Mačešić, Šimpraga, Genc i Horvat.

Pre trke klase do 1000ccm počela je da pada kiša što je stazu učinilo još klizavijom. Kiša nije poremetila Smiljanića koji je na ovu trku došao sa novim autom, nsu-a je zamenio za abarta kakvog je vozio i Šverko koji se nije pojavio na ovoj trci zbog kvara motora.
Smiljanić je za sobom ostavio ostale takmičare za više od jednog kruga i pobedio. Drugi je bio Bošković ispred Šogorića i Tasića u nsu-ima

Dubravko Smiljanić
 U klasi do 1300ccm očekivala se žestoka borba izmedju Kulundžića i Palikovića kao i na prethodnim trkama na Ušću ali ovoga puta Kulundžić nije imao sreće zbog problema na svom nsu-u. Prvo je pokidao držač motora a zatim imao i kvar menjača pa je morao da se zadovolji 3. mestom iza pobednika Palikovića u renou 8 gordini i drugoplasiranog Višnjića u alfi. Pobednik prve trke u Zagrebu Aca Todorović ovoga puta nije mogao bolje od 4. pozicije sa svojom alfom, dok je Vizneru pripalo peto mesto.

Automobili klase do i preko 1600ccm vozili su zajedno. Goran Štrok je vratio pozajmljeni escort koji je vozio na prethodnoj trci na Ušću pa je ovu trku mogao da posmatra kao gledalac sto mu nije štetilo obzirom na bodovnu zalihu i pobede na svim trkama koje je vozio.
Alihodžić i Regvart su ostali sami da reše pitanje pobednika u najjačoj klasi. 
Alihodžić se par puta okrenuo na stazi pa je Regvart osvojio prvo mesto. 
U ovoj klasi se pojavio i Damir Vizner kome nije bila dovoljna trka u klasi do 1300ccm sa nsu-om već je hteo da se okuša i za volanom bmw-a u najjačoj kategoriji i osvojio 3. mesto iza Regvarta i Alihodžića.
U klasi do 1600ccm opet je pobedio Lang ispred Damjanovića i Novakovića. Lang se čak neko vreme držao iza Regvarta i znatno jače alfe ali je morao da smanji tempo zbog problema sa dovodom goriva na svom bmw-u.

Regvart pored svoje alfe 2000 gtam

Monday, May 12, 2014

"Letnja liga 1" 1982.

Druga trka šampionata na kružnim stazama a prva trka "Letnja liga" u sezoni 1982. vožena je na beogradskom Ušću pred velikim brojem gledalaca.
U klasi do 1150ccm grupa 2 trku je poveo Jovica Milovanović dok su iza njega bili Filipović i Vlah. Jovica je imao solidnu prednost ali su ga greška i okretanje u krivini skupo koštali pa je pred kraj trke pobedu morao da prepusti Filipoviću koji je ponovio uspeh sa prethodne trke.
Milovanović čak i nije završio u bodovima jer se njegov ritmo posle tog okretanja ugasio i nije mogao da upali pa je drugo mesto pripalo Rajku Vlahu ispred Kuvalje, Macukića i Rudelića.
Tihomir Filipovic
Žurka i Nebojša Milićević su se više puta smenjivali na čelu kolone klase do 1150ccm grupa 1 a pobeda je pripala Žurki ispred Milićevića i Vesnića

Jožef Šikloši bio je najbolji u klasi fića do 785ccm ispred Predraga Milićevića, Otenhajmera i Miljkovića. Nekoliko krugova vodio je Petar Milenković ali je završio tek na petoj poziciji. 
U prvenstvu Srbije najbolji je bio Sretenović.


fiat ritmo Rajka Vlaha

Monday, May 5, 2014

Reli "Saturnus 79"

Itinerer od 630km sa 14 etapa i 12 brzinskih ispita okupio je relativno mali broj posada, tek njih 65 se pojavilo na startu relija a 37 stiglo do cilja. 
Medju svim muškim posadama pojavila se i jedna ženska u sastavu Sonja Bastar-Marina Palčić koja se takmičila za prvenstvo Slovenije u zastavi 101 grupa 2 i osvojila 5. mesto.
Favorit za pobedu na reliju Aleš Pušnik ovoga puta nije startovao, Drago Zonta  je odustao zbog kvara na menjaču, Černivec zbog kvara motora.
 Dagmar Šuster je po prvi put pobedio u karijeri i osvojio 3. mesto u generalnom plasmanu.
U klasi do 1150ccm grupa 2 iza Šustera su se plasirali Milovanović, Vesnić, Kolšek i Kranjec.
 Vićentije Savić je opet slavio u klasi fića, na njegov automobil uložen je prigovor posle relija ali je tehnička komisija utvrdila da je na njegovom fići sve u skladu sa homologacijom. Drugi u toj klasi bio je Dejan Djalinac koji je na ovom reliju dobio i posebno priznanje za vožnju na ispitu spretnosti, treći je bio Cepuder ispred Simončića i Miljkovića.
 Posada Marega-Fratnik slavila je u klasi do 1150ccm grupa 1 iza njih su ostali Zorc i Vidic koi je imao i jedno sletanje sa puta ali se uspeo vratiti na stazu i stići do cilja.
U najačoj klasi glavnu borbu su vodili Kizmič i Skurić, iako je startovao nedovoljan broj posada  ipak su bili podeljeni bodovi a najviše bodova pripalo je Branetu Kizmiču. Drugi je bio Skurić za kojim su sledili Kožar i Holinski.
Poredak u generalnom plasmanu bio je Kizmič, Skurić, Šuster, Marega.
posada Marega-Fratnik