Friday, February 28, 2014

Reli Novi Sad-Titovo Užice 70.

93 vozača krenulo je u borbu za bodove na drugom zimskom reliju za prvenstvo Jugoslavije 1970. godine u organizaciji AMTK Titovo Užice. 
Start relija bio je u Novom Sadu a cilj na Tari. 
Vozači su trebali prevaliti oko 700km sa 3 brzinska ispita, dosta etapnih vožnji i par slaloma odnosno ispita spretnosti. Skoro polovina dužine itinerera je bila pod snegom i ledom a druga polovina je vožena po relativno suvim ali teškim uslovima, na pojedinim deonicama zima i voda su odneli neke delove puta a udarnih rupa je bilo na skoro svim deonicama.
Na prvim ispitima spretnosti u Kragujevcu najbolje se snašao Jovica Paliković ali je već posle drugog ispita morao da odustane zbog problema sa vešanjem na svom renou 8 gordini.
Na prvom brzinskom ispitu najbolje se snašao Užičanin Mire Petronijević u zastavi 1300 i postigao minut brže vreme od ostalih učesnika sa mnogo jačim i boljim automobilima. 
Mnogi su sumnjali u taj rezultat obzirom da je Mire bio član kluba organizatora relija.
I druga dva brzinca vožena su po snegu i ledu ali se posle svih vožnji naišlo na dosta negodovanja od strane takmičara jer je sudijska ekipa razultate sabirala ručno, nije bilo elektronskog merenja vremena pa se sumnjalo na greške i malverzacije a sve to je bilo u najmanju ruku sramno za jedno takmičenje ovog ranga. Zbog pogrešnog sabiranja bio je oštećen i Karlo Ferlež jer mu nisu lepo sabrani bodovi i vremena pa je proglašen četvrtim u klasi do 785ccm ali je posle prigovora sve ponovo pregledano i uspeo je da se popdne na najniži deo pobedničkog postolja.
Jovica Paliković reno 8 gordini
 U nacionalnoj klasi bilo je najviše takmičara, njih 30 je stiglo do cilja a pobedu je odneo Branko Baletić ispred Markovića i pomenutog Ferleža.

U klasi do 850ccm najbolji je bio Damir Štimac, drugi je bio Branko Nadj pa za njima Rajičević, Maznik i Stanišić, svi u vozilima zastava 850

Klasa do 1000ccm bila i najzanimljivija i najraznovrsnija, nastupala su vozila marke fiat 850, nsu tt i tts, mini kuper i škoda. Najbrži je bio Dubravko Smiljanić u nsu tts ispred Damira Visnera u mini kuperu i Tomislava Ćirkovića u škodi. Odlično 5. mesto zauzela je još jedna gotovo serijska i prilično dotrajala škoda 1000 mb za čijim je volanom bio novnar i probni vozač Andrej Sedej.
 Već pomenuti  Petronijević dominirao je klasom do 1300ccm iako se mislilo da će Aleš Pušnik lako doći do pobede posle odustajanja Palikovića ali je Pušnik morao da se zadovolji drugim mestom ispred Vajovića, Novakovića(mini kuper 1300) i Novaka(reno 8).

Andrej Vidic pobedio je u klasi do 1600ccm ispred Batorija i Krašne svi u vozilima marke saab. I u ovoj klasi bilo je propusta oko rezultata pa je tako Krašna prvo proglašen devetoplasiranima da bi se posle žalbe popeo na treće mesto.
Andrej Vidic saab 96
U najačoj klasi preko 1600ccm najviše je bilo vozila marke bmw 2002 a pobedio je ljubljančanin Aleš Mrzel. Drugi je bio Gluhak ispred Mušnjaka, Santa i Perića jedinog u mazdi r100.



Monday, February 17, 2014

"Letnja Liga 2" 1979.

U organizaciji kluba "Akademac" iz Beograda pod pokroviteljstvom " Naftagasa" i "Tigra" 17. juna vožena je druga trka letnje lige na baogradskom Ušću.
Bilo je dosta zanimljivih borbi u klasama kako za vodeće tako i za ostale pozicije.

U najslabijoj klasi fića juniora ovoga puta je bila nešto mirnija trka, poveo je Tihomir Aćimić i to vodjstvo održavao do samog kraja trke bez obzira što mu je Jovanović bio za petama ali nije mogao ozbiljnije da ga ugrozi.  U borbi za treće mesto pažnju publike su držali Otenhajmer i Marković gde je Otenhajmer bio uspešniji i završio na najnižem mestu pobedničkog podijuma ispred pomenutog Markovića, Krištofa, Ristića, Milisavljevića i ostalih.
Tihomir Aćimić

Ljubiša Milenković slavio je u klasi seniora, celu trku je pritiskao vodećeg Predraga Aćimića da bi ga na kraju i naterao na grešku i stigao do pobede.
Drugi je bio Aleksandar Šikloši ispred, Miljkovića, Prokića i Rikića.
Ljubiša Milenković
U klasi do 1150ccm posle trke je došlo do prigovora na ispravnost prvih 8 vozača, sve je počelo od četvrtoplasiranog Miloja Veselinovića koji je uložio prigovor na ispravnost zastave trećeplasiranog Branka Zormana da bi Branko odmah ulozio prigovor na ostalih 7 takmičara koji su bili iza i ispred njega. Posle svih "otvaranja" ustanovljeno je da su sve zastave "čiste" tako da nije bilo nikakvih sankcija za vozače.  Pobedu je odneo Milovan Aćimić ispred Tihomira Filipovića, Zormana i Veselinovića, Lončara, Djordjevića i ostalih.

 U klasi do 1150ccm grupa 2 poredak na startu bio je Šverko, Kuvalja, Milavec, Atanacković.
Šverko je poveo trku ali vodjstvo nije dugo trajalo obzirom da je na njegovom abartu stradao klip. Ni drugi vozači nisu imali mnogo sreće, Kuvalji je stradao menjač na fiatu 128 sc, Atanackovićevom nsu-u je pukao prednji kočioni disk, Šusterov ritmo je takodje imao mehaničkih problema. Trka je spala na Milaveca i Urbančića koji su vodili borbu do kraja ali je Milavec bio uspešniji, obojica u fiatima 128. Treći je bio Bukvić takodje u istom autu pa za njim Tomanović u nsu tt i Dragoj u abartu.

Šverko i Urbančić

Dragoj, Urbančić, Herceg i Kuvalja
 klasa do 2000ccm zbog malog broja takmičara opet nije vožena kao ni na prethodnoj trci letnje lige.
U pauzi izmedju trke i treninga ušćem je prodefilovalo i nekoliko formula super fau, staza ušće nije adekvatna za trke ovih bolida pa se tako klasa formula i ne vozi ovo je bilo revijalnog karaktera i malo reklamiranja.






Friday, February 7, 2014

"Nagrada Splita" 71.

Pred oko 70.000 gledalaca održana je druga kružna trka šampionata Jugoslavije na uličnoj stazi u Splitu. Pojavilo se ukupno 80 automobila.
Favoriti poput Štroka, Šverka i  Todorovića nisu završili trku zbog kvarova na svojim automobilima. Goran Štrok je ipak oborio Palikovićev rekord staze jednu desetinku i on je iznosio 1:47.95
U najslabijoj klasi do 785ccm nacional najbolji je bio Veco Holjevac ispred Miodraga Živanovića i Jove Berića.
Štimac, Kadi i Delmoro popeli su se na postolje kao najbolje plasirani u klasi do 850ccm.
Posle odustajanja Šverka sa abartom u klasi do 1000ccm dominirali su nsu-i tts pa je poredak na kraju trke bio Smiljanić, Vidmajer i Kadić.
Paliković i Vizner bili su najbolji u klasi do 1300ccm dok je Lang slavio u najjačoj klasi.
"Zlatni grb Splita" pripao je Jovici Palikoviću kao najbržem na stazi obzirom da Štrok nije završio trku.
Organizator je za ovu trku pripremio mnoge novčane nagrade ali su se svi vozači iz hrvatske odrekli tih nagrada u korist fonda za izgradnju auto puta Split-Zagreb.
Goran Štrok
Robert Lang