Monday, November 25, 2013

Butmir 1979.

Na aerodromu Butmir kod Sarajeva održana je treća trka šampionata Jugoslavije na kružnim stazama.
U klasi do 785cc juniora ubedljivo je trijumfovao Tihomir Aćimić ispred Markovića, Jovanovića, Paunovića i Emrića.

U klasi seniora razlika na treningu izmedju prvog i tridesetog vozača bila je samo 5 sekundi a stotinke su odlučivale ko će se plasirati za nedeljnu trku a ko ne.
Poredak posle nedeljne trke bio je Žurka, Janković, Aleksandar Šikloši, Predrag Aćimić itd.
Aćimić je posle trke uložio protest na Vlaha, Milenkovića i Šiklošija a Miljković na Aćimića, Bidermana, Komnenovića i Georgijevskog.
Nakon detaljnog pregleda od strane tehničke komisija AMSJ-a ustanovljeno je da fiće Vlaha i Georgijevskog nisu bile adekvatne težine koja je propisana u homologaciji već su bili 15kg lakši, kod Bidermana je ustanovljeno da je hod klipa bio veći od dozvoljenog dok su Komnenović i Milenković diskvalifikovani zbog nedozvoljenih prepravki na dinami.

U klasi popularnih kečeva prvih pet krugova "na braniku" su se vozili Milovan Aćimić i Jožef Šikloši ali je Jožef morao da odustane zbog pucanja pneumatika pa je pobedu odneo Aćimić ispred Veselinovića i Zormana. Četvrti je bio Lučić pa za njim Lončar, Filipović i Jereb.

Tanasije Kuvalja je slavio u klasi do 1150ccm grupa 2 ispred Urbančića i Milaveca, sva trojica u vozilima fiat 128, iza njih su završili Dragan Dragoj u abartu, Vlah, Šuster i Merlić.

Klasa do 2000ccm nije obilovala velikim brojem vozila kao prethodne, samo njih 6 se pojavilo na startu a najbolji je bio Antun Vidmajer ispred Matovića, Gluhaka, Djokića i Kadića.
Gluhak je uložio prigovor na Matovićev eskort i ispostavilo se da je bio u pravu sto se tiče nedozvoljenih prepravki na motoru. Tehnička komisija je utvrdila da su na Matovićevom automobilu polirani usisni kanali u glavi motora tako da je konačni poredak u ovoj klasi bio Vidmajer, Gluhak i Djokić.

U klasi formula na startu se našlo četiri bolida a pobedio je Komnenović ispred Mičića i Holjeveca, četvrti je bio Žarko Tus pa za njim Katić, Fejzić, Trninić i ostali.
Žarko Tus


Wednesday, November 13, 2013

Reli "Jahorina 71"

Drugi reli u sezoni za prvenstvo Jugoslavije vožen je 28. februara 1971. po teškim snežnim uslovima u organizaciji kluba "Sarajevo". Prvi brzinski ispit je otkazan zbog  šlepera koji se zbog snega poprečio na delu tog brzinca i nije mogao da se pomeri tako da su takmičari umesto na brzinac sa starta odmah krenuli u etapnu vožnju.
Od samog starta brzi vozači su imali primedbu zbog dodele startnih brojeva, Štrok, Paliković, Perić, Jakšić i ostali su dobili visoke startne brojeve što ih je stavljalo iza dosta sporijih vozača i automobila a to im posebno pod takvim vremenskim uslovima nije odgovaralo zbog sustizanja i prestizanja istih.
 Branimir Perić Džo je nabavio novu mazdu sa kompletnom zimskom opremom i krenuo potpuno spreman u borbu za plasman. Nažalost odmah nakon starta morao je da se parkira zbog kvara na motoru. Džoov fer plej se i ovoga puta pokazao na delu jer je svoje nove gume sa spajkovima skinuo sa mazde i pozajmio Miloradu Jakšiću kako bi bar on mogao ravnopravno da se bori sa konkurencijom.
Jakšić je pravio odlične rezultate ali i zaradio 1200 kaznenih bodova na "skrivenoj" kontroli na jednoj od etapa tako da je Gluhak završio na drugom mestu iza pobednika klase preko 1600ccm Gorana Štroka u bmw-u 2002 ti.
U klasi do 1600ccm novosadjanin Bogdan Dragin sa audijem 60 se najbolje snašao u ovim uslovima, oprema na njegovom autu je bila od velikog značaja tako da je mogao bez većih problema da pobedi konkurente. Drugi je bio Lang u bmw-u ispred Novakovića i Lakića u istim automobilima.
Jovica Paliković je posle "monte carlo" relija lako trijumfovao kako u svojoj klasi do 1300ccm tako i u generalnom plasmanu, Jovica je vozio atraktivno i brzo, za publiku, ekipu i fabriku reno čiji je automobili marke reno 8 gordini i vozio. Pobedio je na svim brzinskim ispitima i ispitima spretnosti tako da su konkurenti mogli samo da ga posmatraju.
Paliković, renault 8 gordini
 Njegov timski kolega Aleš Pušnik u istom automobilu bio je daleko iza kao i Vučković, Čerimagić i Kapetanović.
Fadil Kadić u nsu tts je na domaćem terenu u klasi do 1000ccm osvojio prvo mesto i treće u generalnom plasmanu. Njegov rival iz klase Smiljanić je diskvalifikovan pa je drugo mesto zauzeo Marić ispred Šehovića.
Fadil Kadić NSU TTS
 Tatalović je bio najbolji u klasi do 850ccm ispred Krsmanovića i Nadja dok je Ferlež slavio u klasi do 758ccm a Miki Živanović bio drugi.
Žika Radošević je prvog dana doživeo teži udes kod Nove Gradiške posle kog je završio u bolnici sa ne tako ozbiljnim povredama  kako se mislilo. Nenad Marković je takodje razbio svoju alfu kod Visokog tako da je ukupno 35 posada stiglo na cilj relija.