Wednesday, July 24, 2013

Reli "Zvezda 79."

Treći reli prvenstva jugoslavije za 1979. godinu održan je u organizaciji AMD Zvezda iz Ljubljane. Iako je reli bodovan za prvenstvo Jugoslavije na startu se pojavila samo 51, uglavnom slovenačka, posada a do cilja je stiglo smao njih 27.
Ni favoriti poput Zonte i Vidica nisu stigli do cilja. Drago Zonta je previše forsirao zbog čeka je sleteo sa puta i oštetio točak, Vidic je odustao zbog kvara na motoru njegove zastave, Jordan je takodje imao problema sa motorom a Mario Šegon je sa svojim fiatom 128 doživeo ozbiljan udes u kome je i bio povredjen pa je prebačen u Ljubljansku bolnicu.
U generalnom plasmanu najbolji je bio Aleš Pušnik koji je nastupao u klasi do 2000ccm sa opel kadetom ali se ta lasa nije bodovala jer nije imala dovoljan broj takmičara.
Drugi u generalnom plasmanu je bio Kižmič u bmw-u ispred Črniveca, Ditmajera i Zorca.
Plasman po klasama je izgledao ovako:
Klasa do 785ccm : Savić, Miljković, Milosavljević, Svatina, Pavlin, i dr.
Klasa do 1150ccm grupa 1: Črnivec,  Zorc, Košuta, Satler, Marega, Saksida....
Klasa do 1150ccm grupa 2: Vesnić, Pirjevec, Milovanović, Šuster.
Klasa do 2000ccm Pušnik, Kizmič, Ravnikar, Holinski, Kožar.
Milun Vesnić

Tuesday, July 16, 2013

Ušće 1979.

 Ovom trkom otvoreno je prvenstvo Jugoslavije na kružnim stazama za 1979. godinu.
Od 184 prijavljena takmičara na beogradskom ušću pojavilo se njih 104 koji su se takmičili u četiri klase obzirom da peta i najača klasa do 2000ccm nije imala dovoljan broj takmičara da bi mogla da se boduje.
U najslabijoj klasi fića juniora bilo je više od 24 takmičara kolika je bila propusna moć staze pa je deo njih morao da "otpadne" posle subotnjeg treninga.
Na trci je trijumfovao Dragan Kornicer kome je ovo bila prva pobeda u karijeri, drugi je bio Darko Otenhajmer ispred Tihomira Aćimića  i Asanovića. Petoplasirani Jovanović je posle trke uložio prigovor na ispravnost motora Jurjevića i Nikolića koji su diskvalifikovani, Nikolić jer nije dozvolio otvaranje svog motora a Jurjević jer se ustanovilo da kubikaža njegovog motora nije odgovarala homologaciji.

U klasi seniora od početka do kraja je vodio Komnenović sa najvećom prosečnom brzinom od 91km/h. Žestoku borbu za drugo mesto vodili su Matošević, Milenković, Žurka, Janković i Prokić. U tim duelima najbolje se snašao Prokić koji je završio kao drugi ispred Jankovića, Matoševića i Žurke. Milenković je u jednom krugu imao izletanje u kome je oštetio točak svog fiće.
Pavle Komnenović
 Najoštrija konkurencija bila je u klasi do 1150ccm grupe 1 u kojoj su nastupala vozila marke zastava 101.
Najbolji su bili Veselinović, Vukčević i Filipović, za njima su trku završili Dobrohotov, Ranković, Šikloši, Vidic, Djelmaš i drugi.

U klasi do 1150ccm grupe 2 bilo je dosta dobro spremljenih automobila, Atanacković je odlično pripremio motor svog nsu-a ali je uneo sumnju kod konkurencije jer je homologacija za njegov auto istekla ali je dozvoljeno još te godine da se vozi kao i abarti, konkretno bila je sporna težina njegovog nsu-a koja nije bila u skladu sa grupom 2  pa su konkurenti smatrali da on ima ogromnu prednost u klasi. Atanacković je bio najbrži na treningu ispred Milaveca i Zorana Dragoja.
Janez Milavec se pojavio u novom automobilu fiatu 128 sc ali na žalost nije imao sreće pa je već na prvoj trci totalno uništio auto posle jednog izletanja i kidanja bandere i drveća pored staze. Istu nesreću je imao i Nikola Rudelić koji je završio pored Milaveca van staze. Na svu sreću uništeni su samo automobili dok su vozači ostali nepovredjeni.
uništeni fiati Milaveca i Rudelića
 Atanacković je lako pobedio ispred Kuvalje i Dragoja, četvrti je bio Drago Merlić u abartu. Dagmar Šuster se pojavio sa zastavom 101 za reli koja uopste nije bila konkurentna u ovoj klasi pa je morao da se zadovolji 5. mestom.
Janez Urbančić je posle trke hteo da piše prigovor na ispravnost Kuvaljinog fiata, tačnije menjača, za koji je smatrao da nije u skladu sa homologacijom ali je kasnije odustao od žalbe.
pobednički nsu Bobana Atanackovića
Željko Herceg abarth 1000

Tuesday, July 9, 2013

Željko Kosać

Rodjen je 1963. godine u Herceg Novom.
Trkačku karijeru je započeo na dva točka, prvo kao reprezentativac i prvak Crne Gore u biciklizmu a kasnije i u motokrosu.
Prvi trkački koraci u automobilizmu, kao i većini takmičara, su mu bili u nacionalnoj klasi za volanom fiće početkom 70ih godina.
Uz pomoć Petra Jovanovića sekretara "AMD Herceg Novi" pripremio je svog prvog trkačkog fiću i krenuo da se takmiči u šampionatu Jugoslavije.

Prvih sezona krenuo je sa učenjem staza, skromnim rezultatima i čestim popravkama automobila da bi od 1985. godine njegova trkačka karijera krenula uzlaznom putanjom.
Te godine je osvojio treće mesto u šampionatu na brdskim stazama da bi već sledeće godine postao prvak Jugoslavije na brdu.
1988. i 1989. godine ponavlja uspeh i tako postaje po treći put šampion Jugoslavije u klasi do 850ccm što ga dovodi i do osvajanja "zlatne kacige" visokog priznanja auto moto saveza Jugoslavije.
1988
Pobedjivao je na Lovćenu, Vlasenici, Vodnu, Buzetu, Avali, Jelinjaku i mnogim brdskim stazama širom bivše Jugoslavije.
1990. po četvrti put osvaja šampionsku titulu koja nije bila i poslednja. Te godine je sa još nekim takmičarima iz Crne Gore nastupio i na trkama u Italiji gde je takodje zabeležio odlične rezultate.
Avala 1990
 Narednih par godina je morao da se zadovolji vicešampionskim titulama i trećim mestima, zbog nedostatka finansija i sponzora nije mogao kvalitetno da pripremi svoj trkački automobil. Nastupao je takodje u nacionalnoj klasi ali ovoga puta sa jugom jer su fiće bile povučene iz šampionata.


 1995. godine prelazi da vozi za beogradski klub "Tref" i nastupa u klasi do 2500ccm sa bmw-om M3 sa kojim osvaja i petu titulu prvaka. Sa bmw-om je nastupao i na kružnim i na brdskim stazama.
 1996. ponovo uspeva da stigne do samog vrha i okiti se sa još dve titule prvaka države. Sedeo je za volanima fiće, juga, suzukija, pezoa, bmw-a i micubiši lansera koji mu je bio i poslednji trkački auto sa kojim je nastupao 1998. godine kada je i prestao da se aktivno bavi automobilizmom.