Saturday, June 29, 2013

Slavonska Požega 1975.

4. trka šampionata Jugoslavije na kružnim stazama vožena je 27. jula 1975. na autodromu u Slavonskoj Požegi.
U klasi do 1300ccm startovalo je 14. automobila a najveća borba se očekivala izmedju Štroka i Regvarta u fiatima 128 i Alihodžića i Langa u alfama.
Regvart je posle izletanja na treningu oštetio svoju 128icu tako da nije uspeo da ja osposobi za start trke. Atanacković je takodje bio jedan od konkurenata za vrh obzirom da je njegov nsu tt dobio novo ubrizgavanje i mogao je lakše da se nosi sa jačom konkurencijom ali se takodje zbog problema i izletanja na treningu nije pojavio na trci.
Trku je poveo Alihodžić ispred Langa i Štroka ali je ubrzo Langova alfa stala zbog kvara na motoru pa je Štrok preuzeo drugu poziciju i zadržao je do kraja. Alihodžić je napravio solidnu prednost koju je držao do samog kraja i stigao do druge pobede u sezoni.
Poredak na kraju trke bio Alihodžić, Štrok, Živan Mali i Vogrić u nsu-ima tt.
Posle trke uložen je progovor na ispravnost Alihodžićeve alfe , tačnije motora za koji se sumnjalo da nije potpuno u skladu sa homologacijom ali je nakon "otvaranja" motora u servisu "avtomontaže" u Ljubljani ustanovljeno da je motor na alfi "čist".

U klasi do 11500ccm grupe 1 fiati 128 nastavljaju sa dominacijom u odnosu na zastave 101 pa je faktički ova klasa mogla da se podeli u dve grupe obzirom da su zastave vodile svoju medjusobnu borbu a fiati svoju.
Na ovoj trci su se Gluhaku i Ivančiću, koji su od početka sezone za volanima fiata, pridružili Kulundžić i Šuster. Gluhak je kao i do sada nastavio u istom tempu i opet stigao do pobede, Ivančić se vozio sam na drugoj poziciji dok su se Šuster i Kulundžić smenjivali na trećoj da bi se posle jednog obilaženja zaostalog vozača Šuster lošije snašao i prepustio 3. mesto Kulundžiću. Peti je bio Dragoljub Marković ispred Žike Asanovića, obojica u zastavama 101.
Gluhak i Ivančić
 Šverko, Holjevac, Vidmajer i Milovanović su vodili glavnu reč u klasi do 1000ccm.
Trku su krenuli tim redosledom i vozili se "na braniku" par krugova dok Holjevac nije morao da odustane zbog kvara na motoru svog abarta u 4. krugu. Ni abart Antuna Vidmajera nije izdržao dugo, zbog problema sa strujom počeo da je posustaje pa na drugo mesto prelazi Jovica Milovanović ali ubrzo izbija i na prvu poziciju jer je i Šverko morao da napusti trku pre kraja.
Milovanoviću je ovo bila druga pobeda u sezoni. Dobrohotov je jedno vreme bio drugi u trci ali  je morao da smanji tempo vožnje  zbog sumnjivih zvukova koje je proizvodio njegov nsu tts pa je morao da se zadovolji 4. mestom. Drugi je završio Jozo Bogdanović takodje u tts-u ispred Vidmajera, Dobrohotova, Ježeka i Vesina.

U klasi do 850ccm Štimac opet nije imao sreće, morao je da odustane zbog problema sa svojim abartom. Pobedio je Željko Herceg ispred Srbe Milovanova u miniju, Novaka u štajer puhu i Kadića u abartu 850.
Srba Milovanov mini 850
Poredak u najslabijoj klasi do 785ccm bio je Željeznak, Šikloši, Lončar.

Tuesday, June 18, 2013

Drago Regvart

 Trkačku karijeru je započeo na dvotočkašima tačnije u moto spidveju 1955. godine i bio reprezentativac Jugoslavije

1971 prelazi na četvorotočkaše i seda za volan alfe 2000 gtam, jednog od najboljih trkačkih automobila tog vremena.
Već prve sezone Regvart beleži tri pobede u klasi preko 1600ccm na trkama u Zagrebu, Kragujevcu i Arandjelovcu.
Glavni konkurenti te godine su mi bili Goran Štrok i Robert Lang u bmw alpinama kao i Sead Alihodžić u alfi 2000 gtam.Takodje se pojavio i na trci u Salzburgringu




Sledeće godine nastavlja takmičenje u domaćem šampionatu u istoj klasi sa istim automobilom.
Za pripremu i održavanje alfe bio je zadužen Santino Balduci, italijanski tjuner koji je bio jedan od najpoznatijh tjunera tog vremena kad je ova marka automobila u pitanju.
Regvart beleži samo jednu pobedu te godine na trci u Splitu.
start trke u Splitu 1972.
 Iste godine se pojavio se i na trci Evropskog šampionata u Monci gde je sa italijanom Invernicijem nastupio u takodje Balduzzi alfi ali od 1300ccm, i njihov plasman nije zabeležen na kraju trke.

1973. godine ostaje veran alfi ali prelazi za volan nešto slabijeg modela 1300 gtaj  i sa njim nastupa u klasi do 1300ccm kada je šampionat Jugoslavije u pitanju. Ova sezona je bila dosta uspešna za njega, pobedio je na tri trke i postao šampion Jugoslavije. Glavni rival u ovoj klasi mu je opet bio Sead Alihodžić sa kojim je godinama vodio borbu na stazama širom Jugoslavije.

Što se evropskog šampionata tice i te godine je nastupio na trci 4 sata Monce zajedno sa Robertom Langom za volanom Balduzzi alfe 2000 gtam sa kojom su pobedili u klasi i osvojili sedmo mesto u generalnom poretku. Takodje je nastupio i na trci u Beču gde je pobedio u klasi do 1300ccm.




1974. godine se opet pojavljuje u Monci ali Langa menja Miroslav Nosse i uzimaju 4. mesto u klasi i 9. u generalnom plasmanu kase do 2000ccm. Opet je bila u pitanju alfa 2000 gtam ali rentirana od "Audtodelte". Na Bečkom aerdromu Aspern ponavlja uspeh iz prethodne sezone, ponovo pobeduje u klasi.



Regvart i Nosse u Monci

Na domaćoj sceni odlučuje se za promenu automobila i zadnju vuču zamenjuje prednjom pa seda za volan fiata 128 sport kupe švajcaskog "Valtelina Racing" tima.
Inače fiat je spreman u takodje švajcarskoj ekipi "Scuderia Filipineti" koja se početkom 70ih godina odlično pokazala u pripremi i nastupima sa ovim modelima automobila na evropskoj sceni ali su posle smrti vlasnika tima, 1973. godine, svi automobili pripali pomenutoj "Valtelina" ekipi.
Veoma brz i moderan trkački automobil za to vreme sa kojim Regvart odmah na prvoj trci oko Kalemegdana beleži pobedu i oduševljava publiku svojim novim automobilom.






Te sezone se nije puno navozio u fiatu obzirom da je na drugoj trci u Kragujevcu završio pored staze a posle treće trke vožene na ušću zaradio kaznu od 6 meseci zabrane učestvovanja na trkama zbog incidenta sa Seadom Alihodzićem.
Iste godine od fabrike Alfa Romeo i njenog sportskog odeljenja "Autodelta" dobija "zlatni trofej Alfa Romea" za postignute rezultate sa njihovim automobilima na domaćoj i evropskoj sceni.
Predstavnici alfe su bili iznenadjeni njegovom voznjom u Evropi, osvojio je 4. pobede u klasi a u Monci postigao drugo najbolje vreme odmah iza alfinog fabričkog vozača De Adamiča.
 I posle isteka kazne nastavlja da se vrlo uspešno takmiči u fiatu 128 na
1975. godine uzima pobedu na evropskoj sceni, prvo mesto u klasi do 1300ccm na trci Bosch-Cup na bečkom aerodromu.

 domaćim takmičenjima a posle kraće pauze 1977. godine se opet vraća u Evropski šampionat u kome nastupa do 1979. godine u klasi do 1600ccm sa vw širokom zajedno sa Dagmarom Šusterom i švajcarcem Saigristom.
 Pojavio se i na nekoliko brdskih trka u Evropi.

1980. godine u šampionatu Jugoslavije se pojavljuje sa novim automobilom ford fiesta u klasi do 1150ccm grupa 2 i beleži nekoliko pobeda. Nastupa još dve sezone sa tim automobilom da bi se 1983. i 84. vratio volksvagenu i modelu široko. Trkacku karijeru je zavrsio opet u fordu ovoga puta escortu mk3 1986. godine.




Monday, June 10, 2013

Slavonska Požega 2 - 1976.

Šesta trka šampionata Jugoslavije za 1976. godinu na kružnim stazama po drugi put u sezoni vožena je na autodromu "Glavica" u Slavonskoj Požegi i ovom trkom je završena trkačka sezona u toj godini.
Katunarić, Hlača, Horo, Kimpanov i Leniček su napravili najbolja vremena na treningu u najslabijoj klasi do 785ccm i obećavali odličnu borbu u trci. Za njima su sa sekundom zaostatka bili Berić, Basaraba i Djaniš. Trka je krenula silovito i počela su smenjivanja iz kruga u krug na vodećim pozicijama. U celoj priči se najbolje snašao Djaniš koji je ostvario i svoju prvu pobedu u karijeri ali radovanje nije dugo trajalo. Leniček je uložio progovor na ispravnost Djaniševog motora u fići, tačnije na podizače ventila. Direktor trke je dozvolio Djanišu da bira, "otvaranje" motora ili pismeno priznanje da je Leničekov prigovor na mestu gde je Djaniš bez mnogo razmišljanja pristao na ovo drugo i dao je pismenu izjavu u kojoj priznaje nedozvoljene prepravke za koje je bio "optužen" tako da je izgubio bodove.
Direktor trke je pored ovoga okupio svih deset vozača koji su završili u bodovima i saopštio da će svima "otvoriti" motore kako bi se utvrdilo ko je "čist" a ko nije i da će svi oni koji budu imali nedozvoljene prepravke na motoru sami snositi troškove otvaranja motora kao i ostale prateće troškove. Samo se Zoran Basaraba složio sa ovim, dok su ostali imali različite izgovore, Leniček je čak hteo i da povuče prigovor koji je uložio na Djaniša. Naravno ovaj predlog direktora trke bio je samo psihološki način provere takmičara kojim se i ovoga puta dokazalo koliko je malo vozača iz nacionalne klase u stvari imalo tehnički ispravne motore i u skladu sa homologacijom. Svi su se snalazili na razne nedozvoljene načine kako bi svoj motor i svog fiću učinili bržim i boljim.

U klasi do 11500ccm Vučurović, Živanovć, Komnenović i Milavec su najbolje krenuli dok se u jednom trenutku nije dogodio incident izmedju Vučurovića i Živanovića u kome je Živanović izvukao deblji kraj i totalno uništio svoju zastavu 101 a i on sam zadobio lakše povrede. Sudije krivne su ocenile da je Vučurović bio kriv za incident jer je presekao stazu i naleteo na Živanovića usled čega su obojica završila u jarku. Komnenović je imao problema na svojoj pozajmljenoj zastavi tako da je morao da se zadovolji 6. pozicijom na kraju trke.
Pobedu je odneo Milavec ispred Vidića, Juranića, Šustera i Šebalja.
Živanovićeva zastava posle udesa
Marino Ivančić je imao sličnu sudbinu u klasi do 850ccm kao i Djaniš u nacionalnoj stim da je Ivančićev motor abarta bio otvaran i merena zapremina istog ali je sve bilo u skladu sa pravilnikom tako da je opravdao prvo mesto u klasi. Lončar, Muljić i Macukić, koji su inače i sumnjali u ispravnost Ivančićevog motora i uložili prigovor morali su da se zadovolje drugom, trećom i petom pozicijom na kraju trke.

Djani Šverko je konačno završio trku u klasi do 1000ccm, njegov abart je ovoga puta izdržao trku i osvojio treće mesto u klasi. Trku nisu vozili Komnenović i Milovanović a pobedu je odneo Željko Herceg (abarth 1000) ispred Vidmajera (nsu tt), Šverka (abarth 1000), Dobrohotova (nsu tts), Matijevića (mini moris) i Miloradovića (fiat 850 sc).

 U najačoj klasi do 1300ccm trijumfovao je Drago Regvart u fiatu 128 sc ali i pored svih očekivanja nije uspeo da obori rekord koji je držao Sead Alihodžić sa prosečnom brzinom od 160km/h. Regvart je ovom pobedom osvojio šampionsku titulu i po treći put "zlatnu kacigu"
Drugi je bio Mladen Novak u alfi gtaj ispred Rojtinica u nsu tt i Nossea takodje u alfi.
Miroslav Nosse alfa 1300 gtaj
 U formuli super fau pobedio je gost iz Švajcarske Kurt Graft ispred Štroka, Gluhaka, Langa, Dobrohotova i Jerančića.i postavio novi rekord staze vozeći prosečnom brzinom od 184km/h.


Sunday, June 2, 2013

Reli "Zastava - auto 76."

Od 39 posada koliko se našlo na startu ovog relija u Kragujevcu samo tri posade su bile u automobilima strane proizvodnje dok je ostalih 36 sedelo za volanima zastavinih vozila što sasvim slučajno poklapalo sa nazivom relija.
Organizator relija bio je AMD Zastava iz Kragujevca koji je imao dosta problema sa popunjavanjem klasa kako bi se sve klase bodovale. U klasi do 1300ccm samo 5 takmičara koji su prebačeni da voze u klasi preko 1300ccm da bi se mogli bodovati.
Već posle starta relija, od tih 5 takmičara klase do 1300ccm, Zonta i Poberaj su morali da završe reli zbog problema sa automobilima dok je Pušnik na brzincu koji je vožen na Goču završio pored staze. Jedino je Komnenović odbranio čast ove klase pobedivši u istoj i osvojivši 2. mesto u generalnom plasmanu. Drugi u klasi bila je posada Peračković-Šegon u zastavi 1010 1300ccm kao i Posada Komnenović-Ljubisavljević.
U klasi do 11500ccm grupe 2 Arsić je ponovo bio najbolji u zastavi 101 mada i nije imao neku jaču konkurenciju sem Asanovića u fiatu 128 koji je jedino na Goču bio brži od Arsića pa je poredak na kraju relija u ovoj klasi bio Arsić, Asanović i Milovanović.
Posada Vidic-Novak slavila je u klasi do 1150ccm grupe 1 ispred  Kadića, Petrovića i Vesnića, svi u vozilima zastava 101.
Milavec jedan od favorita ove klase nije uspeo da završi reli zbog serije kvarova na svom automobilu.
U nacionalnoj klasi do 785ccm pobedu je odnela posada  Simončić-Tancik ispred klupskih kolega iz kluba "Šolt" posade Črnivec-Zor. Treće mesto zauzela je posada "Akademca" Tomić-Janošević.
U generalnom plasmanu Andrej Vidić je bio najbolji, drugi je bio Komnenović, zatim su sledili Asanović, Kadić, Simončić i ostali.

zastava 101 1300 Draga Zonte