Saturday, April 20, 2013

Beranovac 1975.

Pred oko 40.000 gledalaca održana je peta kružna trka za prvenstvo Jugoslavije na vojnom poligonu kod Kraljeva.
U najačoj klasi do 1300ccm startovalo je 7 takmičara a najveća borba se očekivala izmedju Alihodžića, Langa i Regvarta ali se od ove tri alfe samo Alihodzićeva pojavila jer Regvart i Lang nisu uspeli da pripreme svoje automobile za ovu trku. Josip Hrestak je bio još jedan od mogućih favorita ali njegova alfa je pred start trke otkazla kao i nsu Bobana Atanackovića tako da je Alihodžić lagano stigao do pobedničkog postolja obzirom da ostali automobili u klasi nisu mogli da pariraju tada neprikosnovenima alfama.
Drugi je bio Živan Mali u nsu tt koji je kasnio preko jednog minuta za pobednikom trke ispred trećeplasiranog Kaučića u zastavi 101 trivelato. Posle trke Alihodžić je izjavio da mu je žao što je bio usamljen u trci i da nije imao preteranu inspiraciju da vozi bez glavne konkurencije.

U klasi do 11500ccm Gluhak je posle ubedljivih pobeda u sezoni konačno dobio jakog konkurenta u vidu Marjana Kulundžića koji se sa malim zakašnjenjem i dužim biranjem automobila i klase odlučio takodje za fiat 128 sport kupe i ovu klasu u kojoj se inače voze zastave 101 ali i 4 fiata 128 sport koji su dosta bolji tako da vode glavnu borbu u klasi.
Druga dva takmičara u fiatima, Ivančić i Šuster su zaostajali za vodećom dvojicom.
Posle  80ak izvezanih kilometara i vožnje na braniku ipak je Gluhak uspeo da zadrži vodeću poziciju i osvoji petu pobedu u sezoni čime je postao prvak Jugoslavije i pre zvaničnog kraja šampionata u klasi do 1150ccm. Najbolje plasirani u zastavama 101 bili su Milutin Gavrilović i Nebojša Milićević na 5. i 6. mestu.
Mladen Gluhak
 Komnenović i Milovanović u abartima bili su najbolji u klasi do 1000ccm.
 Paja je bio brži na pravcima a Jovica to nadoknadjivao po krivinama i tako se smenjivali u vodjstvu tokom cele trke da bi na kraju Komnenović bio uspešniji i stigao do pobede.
Treći je bio Vidmajer takodje u abartu 1000 koji je kasnio 30ak sekundi za vodećim a četvrti Dobrohotov ispred Bogdanovića i Bulajića, sva trojica u automobilima nsu tts.
Komnenovićeva prosečna brzina na ovoj trci iznosila je oko 134km/h dok je maksimalna postignuta na najbržem delu staze iznosila oko 200km/h.
Milovanović i Komnenović
 Damir Štimac je ubedljivo poveo trku u klasi do 850ccm ispred Srbe Milovanova ali u 12 krugu zbog problema na svom abartu Štimac biva prinudjen da zastane i pokuša da otkloni kvar što i uspeva ali pada na 5. poziciju.
Željko Herceg je krenuo da pritiska vodećeg Milovanova koji je izvlačio maksimum iz motora svog mini morisa i uspeo da zadrži vodeću poziciju i stigne do maksimanog broja bodova na ovoj trci vozeći prosečnom brzinom od 120km/h.
O miniju Srbe Milovanova sa dosta spekulisalo medju takmičarima da motor nije regularan, i Herceg je posle trke novinarima rekao da je čudno da neko sa ovakvim automobilom osvaja pobede. Milovanov je posle trke dozvolio konkurentima da zavire pod haubu njegovog morisa ali da bez zvaničnog prigovora i otvaranja motora mogu samo da spekulišu i ništa više.
Razlog neulaganja prigovora je taj što klubovi na trke dolaze bez overenog čeka koji se mora priložiti uz prigovor jer u suprotnom nemaju pravo na ulaganje prigovora.
Treći u klasi do 850ccm bio je Fadil Kadić u abartu ispred Novaka u štajeru, Štimca  i Blagojevića u abartima.
Damir Štimac abarth 850 tc
Fadil Kadić abarth 850 tc i Mladen Novak steyr puch 650 tr
 U najslabijoj klasi do 785ccm pobedio je Jožef Šikloši, drugi je bio Josip Lončar ispred Željka Željeznaka, Aćimića, Franića i Kimpanova.
Ljubiša Milenković br.26


No comments: